Un recent sondaj realizat de World Vision România a dezvăluit că mai mult de patru din zece adolescenți din comunitățile defavorizate din mediul rural și urban nu au avut niciodată oportunitatea de a participa la o tabără. Conform studiului, care a implicat un eșantion de 400 de adolescenți, această lipsă de activități de vară ar putea avea un impact negativ semnificativ asupra sănătății mentale a tinerilor. World Vision România răspunde la această problemă prin lansarea campaniei „Summer of Firsts”, o inițiativă menită să permită adolescenților din programul „Vreau în clasa a 9-a” să trăiască experiența unei tabere pentru prima dată. Sondajul a mai arătat că șapte din zece adolescenți se simt singuri sau foarte singuri în perioada vacanței de vară. În plus, aproape jumătate dintre adolescenții chestionați (44.2%) nu au avut niciodată ocazia de a merge în vacanță cu familia, nici la mare, nici la munte. Aproximativ 30% dintre tineri au declarat că se plictisesc mult sau foarte mult în vacanță. Datele sondajului sunt și mai alarmante în ceea ce privește numărul de tineri care nu au mers niciodată într-o tabără de vară, 75,1% dintre adolescenții chestionați au prieteni sau colegi care nu au avut această oportunitate, indicând un fenomen foarte comun în rândul familiilor vulnerabile. „Taberele joacă un rol esențial în dezvoltarea adolescenților, contribuind la formarea abilităților sociale, creșterea încrederii în sine și îmbunătățirea stării de bine,” a declarat Mihaela Nabar, directorul executiv World Vision România. „Într-un context în care tot mai mulți adolescenți se simt izolați și lipsiți de oportunități de a interacționa direct cu lumea înconjurătoare, taberele le oferă o șansă vitală de a învăța și de a se dezvolta într-un mediu diferit de cel școlar sau familial.” World Vision își propune să trimită 1000 de adolescenți în tabără prin programul „Vreau în clasa a 9-a”. Emilia, o participantă la programul „Vreau în clasa a 9-a” și beneficiară a unei tabere prin World Vision, a descris experiența ca fiind una care i-a „oferit curajul de a-mi construi propriul drum”. Prin campania „Summer of Firsts”, World Vision România speră să ofere oportunitatea multor alți adolescenți ca Emilia să participe pentru prima dată la o tabără, oferindu-le șansa de a se bucura de activități distractive și de a cunoaște noi locuri și oameni.
Postari similare
-
Investiții pentru modernizarea învățământului din Sânnicolau Mare
Investiții pentru modernizarea învățământului din Sânnicolau Mare Primarul orașului Sânnicolau Mare, Dănuț Groza, a anunțat -
#SânnicolauEMare din 20.12.2024
#SânnicolauEMare din 20.12.2024 -
Târgul de Crăciun de la Castelul Nako din Sânnicolau Mare
#ZoomPeMoment – Târgul de Crăciun de la Castelul Nako din Sânnicolau Mare #SânnicolauTV -
Târgul de Crăciun al Școlii Gimnaziale Nr. 2 „Nestor Oprean”
Târgul de Crăciun al Școlii Gimnaziale Nr. 2 „Nestor Oprean” Pentru al treilea an consecutiv,