Este biroul responsabil cu Resursele Umane si salarizarea din cadrul Aparatului de specialitate al primarului, direct subordonat acestuia si indeplineste activitatile de personal, organizare, salarizare. In exercitarea atributiilor ce-i revin, biroul conlucreaza cu serviciile de specialitate din cadrul Prefecturii si al Consiliului Judetean cu serviciile publice de interes local, cu unitatile subordonate Consiliului Local, indeplinind urmatoarele atributii: – aplicarea legislatiei privind: recrutarea, numirea, promovarea, evaluarea performantelor profesionale individuale, motivarea, formarea profesionala, sanctionarea disciplinara, incetarea raportului de serviciu/munca a angajatilor (functionari publici si personal contractual) din cadrul institutiei. – calculul drepturilor salariale, a obligatiilor fata de bugetul asigurarilor sociale si de stat, precum si a fiselor fiscale ale angajatilor primariei orasului si a unitatilor subordonate – asigura, la solicitarea conducerii institutiei, intocmirea formalitatilor privind modificarea organigramei, a statului de functii si a numarului de personal, conform prevederilor legale; – intocmeste planul de ocupare a functiilor publice pe baza normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici; – asigura intocmirea formalitatilor privind scoaterea la concurs a posturilor vacante si raspunde de organizarea in conditii optime a procedurilor specifice concursurilor pentru functii publice si contractuale; – asigura secretariatul comisiilor de concurs pentru ocuparea posturilor vacante si intocmeste documentatiile privind incadrarea in munca a candidatilor declarati admisi, pe baza proceselor verbale ale comisiilor de concurs in conformitate cu prevederile legale; – asigura organizarea examenelor pentru promovarea angajatilor, care au absolvit o forma de invatamant superior, in specialitatea in care isi desfasoara activitatea; – asigura organizarea concursurilor pentru promovarea functionarilor publici in grad profesional, in limita functiilor publice rezervate promovarii prin planul de ocupare a functiilor publice, – intocmeste documentatia privind incheierea, modificarea, suspendarea si incetarea raportului de serviciu sau a contractului individual de munca, precum si acordarea tuturor drepturilor prevazute de legislatia privind functia publica si de legislatia muncii pentru personalul din aparatul de specialitate; – intocmeste documentatia in vederea exercitarii cu caracter temporar a functiilor publice de conducere vacante sau ale caror titulari sunt suspendati in conditile legii; – intocmeste documentatia pentru stabilirea salariilor de baza, indemnizatiilor de conducere, salariilor de merit , sporului de vechime si a altor sporuri; – intocmeste statul de personal ori de cate ori intervin schimbari privind drepturile salariale lunare (salariul de incadrare, indemnizatia de conducere, salariul de merit, sporul de vechime, etc.) sau noi angajari; – acorda asistenta functionarilor publici de conducere si personalului contractual cu functii de conducere, in vederea intocmirii fiselor de post. Raspunde si tine evidenta acestora, conform prevederilor legale; – intocmeste, gestioneaza si raspunde de dosarele profesionale ale functionarilor publici precum si dosarele personale ale personalului contractual, conform prevederilor legale; – intocmeste documentatia privind acordarea salariilor de merit, conform legislatiei in vigoare; – tine evidenta orelor suplimentare efectuate pe baza pontajelor cu asigurarea incadrarii in plafonul legal. Raspunde de evidenta orelor suplimentare efectuate, platite sau recuperate; – intocmeste si verifica centralizatorul lunar de prezenta. Raspunde de prezenta la serviciu a angajatilor si de pontajele lunare. – solicita conducatorilor de compartimente, pe baza ofertelor institutiilor specializate, propuneri privind angajatii care vor participa la cursurile de formare/perfectionare profesionala si pe baza acestora intocmeste planul de formare profesionala, pe care il supune aprobarii directorului executiv; – intocmeste formalitatile privind participarea la cursurile de formare/perfectionare profesionala; – intocmeste si gestioneaza dosarele profesionale ale functionarilor publici, conform prevederilor legale; – asigura introducerea in baza de date a concediilor de odihna, a concediilor suplimentare ale salariatilor si a concediilor medicale, in baza cererilor acestora si a certificatelor medicale; – intocmeste referate privind propunerea de sanctionare disciplinara a angajatilor, pe baza raportului Comisiei de disciplina cu sanctiunea dispusa de ordonatorul de credite si/sau a referatului sefilor ierarhici ai angajatilor in ceea ce priveste mustrarea sau avertismentul scris, cu respectarea prevederilor legale; – solicita si centralizeaza, conform prevederilor legale, fisele de evaluare a performantelor profesionale individuale ale personalului contractual si rapoartele de evaluare ale functionarilor publici; – elibereaza, la cerere, adeverinte privind calitatea de salariat, vechimea in munca si drepturile salariale; – asigura aplicarea prevederilor legale privind pensionarea pentru limita de varsta sau invaliditate. Elibereaza angajatului, la indeplinirea conditiilor legale, actele necesare depunerii documentatiei de pensionare la Casa Judeteana de Pensii Timis; – intocmeste si actualizeaza registrul de evidenta a salariatilor, conform legislatiei in vigoare. – asigura intocmirea formalitatilor pentru efectuarea practicii pofesionale de catre studentii care solicita acest lucru si elibereaza adeverinte in acest sens; – asigura legatura Institutiei cu Agentia Nationala a Functionarilor Publici Bucuresti de catre care este coordonat metodologic. – raspunde de confidentialitatea datelor la care are acces , in afara celor cu caracter public – intocmeste statele de plata pentru salarii, in baza centralizarii datelor din pontaje, cereri de concedii de odihna, concediilor de boala, referatelor de ore suplimentare sau orele de noapte; – intocmeste si depune fisele fiscale (FF1 si FF2) ale salariatilor; – raspunde pentru depunerea la organele competente in termen legal a declaratiilor privind: *impozitul pe salarii si venituri asimilate acestora contributia la asigurari sociale, contributia asigurarilor sociale de sanatate, contributia la fondul de somaj